איך לבחור צלם אירועים? המדריך המלא

 

אספוסה צלמים - איך לבחור צלם לאירוע? המדריך המלאלמה צריך לשים לב כשבוחרים צלם לחתונה?

כאשר רוצים  לבחור חבילת צילום לחתונה על ידי צלם המתמחה בצילומי סרטון חתונה חשוב לקיים פגישת היכרות ולא לסגור בשיחת טלפון, לשים לב איך מתנהלת השיחה, אם אתם מדברים על כל נושא שבעולם מלבד פרטי החתונה, אתם בכיוון הנכון, שיחה זורמת על כל נושא שבעולם תעזור לכם להחליט אם אתם מתחברים אל הצלם והאם הוא מתחבר אליכם.

אילו דברים חשובים לבדוק בהתחלה?

חיבור מעולה עם צלם האירועים

כימיה מעולה היא מפתח לאירוע מושלם, זה מתחיל ונגמר שם. החל מתהליך ההיכרות ועד ה”סשנים” הכי מורכבים. כשיש כימיה, העבודה של הצלם נעשית בצורה טובה יותר, חלקה יותר, משוחררת יותר ותורמת לאווירה הטובה שמצטלמת מדהים.

הדברים נעשים בצורה נעימה ומשוחררת ולא מתוך הרגשה של מטלה. הרי בסופו של דבר גם הזוג וגם הצלם רוצים שהכול ייעשה על הצד הטוב ביותר. חיבור טוב ותקשורת הם המפתח להצלחה.

תקשורת טובה

תקשורת טובה ונכונה בונה את המשך שיתוף הפעולה ואת התוצאה המקסימלית. חשוב להיות ממוקדים, לתת הנחיות ופרטים לגבי כל צעד ופרט שחשובים לכם במהלך האירוע. כך גם הצלם יוכל להכיר אתכם טוב יותר, כדי שבסופו של דבר אתם תהיו מרוצים מתוצאות עבודתו המקצועית.

נכונות לשינויים

אירוע החתונה טומן בחובו היערכויות והכנות רבות, נכונות לשינויים מאפשרת לאיש המקצוע לכוון אתכם כמו שהוא יודע – בדרך המקצועית ביותר. מומלץ למצוא ולחבור לאיש מקצוע שאתם סומכים עליו ומתקשרים אתו ללא פחד משינויים, מומלץ לשמור על “ראש פתוח” עד כמה שאפשר כדי שהצלם ילווה אתכם בדרך הכי נכונה ומקצועית.

ניסיון בצילום אירועים

חשוב לשים לב שלצלם בו אתם מתעניינים יש ניסיון מוכח בצילום אירועים ובצילום חתונות בפרט. בהמשך נדבר על ההוכחה הטובה ביותר, תיק העבודות, המלצות דוגמאות ועוד.

באתר אספוסה תוכלו למצוא את העמוד האישי של הצלם, תיק עבודות דירוג והמלצות, קראו חוות דעת על הצלם ורק לאחר מכן קבעו פגישה. חשוב להבדיל בין סוגי האירועים בהם הצלם מתמחה, לא כל צלם חתונות מנוסה מפיק את המקסימום בצילום בר מצווה או צילומי זוגיות.

תיק עבודות – כרטיס הביקור של הצלם

כימיה טובה עם הצלם אינה הבטחה לשירות איכותי. הצלם הכי נחמד בארץ, עלול לא להתאים לכם מבחינת סגנון או איכות העבודה. הדרך הטובה ביותר לוודא שיש לכם עסק עם מקצוען לחקור את עבודותיו במהלך השנים.

אלו הדברים שצריך לשים אליהם לב כשבוחנים תיק עבודות של צלם אירועים:

סגנון צילום מגוון

אנו נדבר בהמשך על סגנונות צילום חתונה הבולטים בישראל 2017, אבל חשוב שנדגיש – צילום אירועים מוצלח ומקצועי מתחיל בסגנון מוגדר ונגמר בתמהיל סגנונות ייחודי שמתאים לאירוע שלכם ורק שלכם. בעת בחינת תיק העבודות שימו לב עד כמה עבודות הצלם מגוונות, חפשו את הרגעים בהם עולה לכם המחשבה – “WOW ,זאת בדיוק העבודה והאיכות שחיפשתי.”

איכות צילום

כמות תמונות ערוכות, הגדלות, סרטים באורכים שונים חומרי הגלם – הם התוצרים הסופיים, אותם תרצו לקבל מזכרת לכל החיים. איכויות ופורמטים דיגיטליים משתנים ומשתפרים משנה לשנה, חשוב שאת האירוע שלכם יצלמו בציוד החדיש ביותר וחשוב אפילו יותר – באיכות הגבוהה ביותר.

חפשו בתיק העבודות של הצלם ושאלו אותו באילו רזולוציות ואיכויות צולם כל אירוע, האם זה סטנדרט או שמה צריך להזמין במיוחד. ככלל, היום ב- 2017, מומלץ לצלם אירועים בוידאו וסטילס באיכות FULL HD.

וודאו מראש עם איזה מעצבי אלבומים עובד הצלם, בקשו לראות דוגמאות ושאלו האם ניתנת לכם האפשרות לבחור מעצב אלבומים מטעמכם.

כך תבחרו את חבילת הצילום

בשעה טובה בחרתם את הצלם, אתם יודעים את חשיבותה של הכימיה והתקשורת… ואתם מוכנים לעבוד עם הצלם.

עכשיו צריך לגשת לעבודה עצמה. לרוב בחתונה, צלמי האירועים מציעים חבילות צילום ואתם לא תמיד יודעים מה כוללת החבילה. מהו סרט וידאו מלא? מה היא כמות התמונות הערוכות אותן אתם מקבלים? מהו זמן אספקת התוצרים? מהן שעות ההגעה והסיום של הצלם? כמה אנשי צוות מגיעים?

בשביל זה אנחנו פה.

טראש 194מה כוללת חבילת צילום ממוצעת?

  • סרט וידאו מלא – צילום מלא באיכות FHD כולל ליווי מלא של הצלם עם בני הזוג. וודאו שהצלם מבטיח נוכחות בכל שלבי האירוע, במהלך ההכנות,לקראת החופה ובמהלך המסיבה.
  • סרט מקוצר – סרט וידאו באורך של 40 דק’ עד שעה שצולם במצלמת DSLR. סרט כזה מעניק לזוג מגוון רחב של קטעי וידאו באיכות גבוהה ליצירת סרט חתונה ברמה הגבוהה ביותר.
  • סרטון טיזר – באורך של כ-2 דקות לשיתוף ברשתות חברתיות (בדרך כלל הצלמים מעלים אותם לפרופילים שלהם כחלק מתיק העבודות- תחליטו אם אתם מוכנים לחשיפה הזו).
  • אלבום גדול לזוג – אלבום תמונות מעוצב שהופך עם הזמן לספר הזיכרונות המושלם מהאירוע המרגש. אלבומים מעוצבים ע”י מעצב אלבומים.
  • אלבום הורים –  גודל אלבומי הורים נהוג שיהיה בגודל בינוני (בערך של 21*56 ס”מ). אלבומי הורים הם מתנה מרגשת, בינינו הם אלה שיעשו את השימוש הרב ביותר באלבומי החתונה שלכם. אלבום הורים זהה בתכניו לאלבום הגדול, אך קטן יותר.
    • “משוויצון” לכל האורחים – כשמו כן הוא כזה שמשוויץ בפני כל האורחים. אלבום תמונות קומפקטי מרהיב, מאוד נוח וקל לנשיאה אפילו בתיק. אלבום קטן כשזה, כשהוא מעוצב ויפה, האורחים שלכם ישימו אותו במקום בולט בבית – כך יזכרו את החתונה שלכם להרבה זמן.
    • 3-4 קאנבסים – הדפסה מוגדלת על בד קנבס גדול ( 60X90 ס”מ) ושתי הגדלות קנבס להורים במתנה. את תמונות הקנבס הגדולות, תתלו על קיר בולט בבית, לכן איכותן צריכה להיות לא פחות ממרשימה.
    • קבלת כל חומרי הגלם, גם חומרי הגלם מצלם הווידאו וגם מצלם הסטילס על CD / כונן חיצוני / דיסק און קי .

מונסטרט ויהונתן 2 2איזה ציוד חשוב שיהיה לצלם האירועים שאתם בוחרים?

הציוד הוא נושא מהותי וחשוב, לעתים הציוד שאתו מגיע הצלם יכול לעשות את ההבדל בין צילום אירוע טוב לבין צילום אירוע מושלם. ברור לכולנו שזוג שמתכנן להיכנס מתחת לחופה בעוד מספר חודשים, בוודאי לא ימצא זמן להכיר את כל ציוד הצילום הקיים.

בכל זאת, כדאי שתקדישו זמן בין שלל ההכנות והארגונים להיכרות עם הצרכים שלכם וכיצד לדעת שהציוד שברשות הצלם עונה לצרכים שלכם. כדאי שתדעו מהו ציוד החובה ועל מה אפשר להתפשר מבלי לפגוע באיכות צילום האירוע. כמה עצות חשובות שיעשו לכם קצת סדר בסוגי הציוד השונים ואולי גם יפריחו כמה מיתוסים בדרך.

מה כדאי לשאול את הצלם על מצלמת הסטילס שלו?

עצה אמיתית: אל תשאלו את הצלם על המצלמה אלא אם יש לכם כמה שעות פנויות.

אנחנו אוהבים מצלמות וקשה לעצור אותנו כשמתחילים לדבר עליהן אבל אם החלטתם להתקיל, אז להלן כמה שאלות טכניות שיגרמו לצלם שמולכם להתחיל להשוויץ בציוד שלו.

לא נדבר כאן על מותגי מצלמות, יש הרבה ויש לא מעט טובות ואיכותיות. מה שמעניין אתכם זה מדד ה- ISO. מדד טכני במעט (תקן שמבטא את רגישות החיישן לאור), וודאו שהמצלמה יכולה לייצר ISO 1600 לפחות. באירועים, הדינמיות עלולה ליצור הרבה מצבים בהם התאורה לא מספקת לתצלומים באיכות שנדרשת (מחסור בתאורה מותאמת, יכול להקשות על הצילום לדוגמה) ובמקרים אלה מצלמה שמצלמת באיכות של ISO 1600 ומעלה, תייצר תמונות איכותיות ללא פשרות.

עוד שאלות חשובות על המצלמה:
  • חשוב שהמצלמה תוכל “לירות” בקצב גבוה של לפחות 5 פריימים לשנייה. כך הסבירות שתקבלו צילום טוב מכל מצב באירוע עולה למקסימום – הסוף לעיניים עצומות, מצמוצים ושאר המביכים.
  • מנוע פוקוס עצמאי מהיר – על מנת להתפקס בצורה מהירה על אובייקטים ולא לבזבז זמן, גם בתנאי תאורה פחות טובים, וזו תכונה מאוד חשובה שמדובר בצילום אירועים.

תאורה נלוות

התאורה הנלוות הינה חלק בלתי נפרד מנושא הצילום ומהווה מרכיב חשוב.

גם פה ישנם סוגים של תאורה כמו: פלאש, מערכת פלאשים, או פנסים נשלטים מהמצלמה או ממשדר המורכב על המצלמה. חשוב,שהתאורה תסתנכרן עם מהירויות סגר נמוכות ושתדע לתקשר עם המצלמה בצורה מלאה. חשוב לציין שכל הנתונים אלה הם בדיוק ההבדל בין ציוד סביר לציוד טוב, עם זאת אין צורך להציג את הדברים בתור חוקר שנפגשים עם צלם.

מה עוד?

מצלמת רחף

מצלמת רחף זהו “גימיק” מגניב שיכול להוסיף. היתרון הגדול הוא, שזאת בעצם עוד מצלמת וידאו לחתונה המעניקה זוויות שונות ומיוחדות, אין ספק שזו היא חוויה, המאפשרת לקבל ממש פרספקטיבה נוספת על האירוע המוסיפה עניין.

השיקול שצריך להילקח בחשבון הוא סוג האירוע והסגנון. לדוגמה, באירועים קטנים, הרחבה עלולה להראות ריקה, זה תלוי גם בגודל האולם או גן האירועים.

בשורה התחתונה, מומלץ להוסיף מצלמת רחף באירועים של 500 איש ומעלה, זה גם תלוי בתקציב וברמת ההשקעה.

מספר צלמים

מספר הצלמים לאירוע תלוי בכמות האורחים. באירועים עד 300 אורחים, מקובל לשכור שני צלמי סטילס וצלם וידאו אחד. כאשר מדובר בכמות גדולה יותר של אורחים, מומלץ לשקול להוסיף עוד צלם סטילס ועוד צלם וידאו. במידה ויש אטרקציות מיוחדות בחתונה, כמו הופעת שיר כניסה לחופה או הופעה של שיר מקורי,

מומלץ לוודא שיש צלם וידאו נוסף, כדי שגם אתם תצולמו וגם הזמר וכך הקליפ ייראה שלם ומקצועי.

בחרתם את הצלם? מעולה, אפשר לצאת לדרך ולרדת לפרטים!

אירוע 2 271 1 1כך תבחרו את סגנון הצילום הכי מתאים לכם

הגעתם לשלב הכיפי ביותר, אבל חשוב מאין כמותו. בחרתם צלם, הבנתם מה חשוב לבדוק מבחינת ניסיון ואיך בודקים אותו, הבנתם מה כוללת חבילת צילום ומה אפשר לדרוש ולמדתם על איזה דגשים להסתכל שמדובר בציוד הצילום.

הגיע הזמן להכיר את סגנונות הצילום המעניינים שהתפתחו בתחום צילום האירועים. הכנו לכם רשימה של סגנונות הצילום הבולטים:

צילום חתונה מסורתי

צילום החתונה המסורתי מציג גישה רשמית מצד צלם החתונה והרבה הכוונה. הכול מתנהל מול עיני הצלם לאורך כל היום וזאת על מנת לא לפספס שום פרט ולו הקטן ביותר. הצלם עובד מתוך “צ’ק ליסט” ופחות לפי זרימה וספונטניות. (אמרנו מסורתי לא ?)

אופי הצילום יהיה קפדני ואף מבוים, תוך התייחסות ל”ניואנסים” הכי קטנים. מרקע נקי ועד קווים ישרים, העמדות מדויקות, רקע ואפילו לבוש תואם, זוגות שפחות מצטלמים ורוצים יד מקצועית מכוונת שתוציאו אותם הכי טוב יעדיפו את הסגנון הזה.

צילום חתונה עכשווי

צילום חתונה עכשווי הוא סגנון צילום של 50/50 ,או “גם וגם”. הכוונה היא לחופשיות ואוירה קלילה יותר ומצד שני הקפדה על רשמיות והתערבות של הצלם. התמונות מוצגות בסגנון מבוים ומוקפד אבל גם מותאם לסגנון של הזוג, לאווירה ולמיקום של האירוע לצד תמונות ש”חיות את הרגע”. בדרך לחופה, בחופה עצמה או אפילו במועדון. סגנון מאוד נפוץ ואהוב, הזוג מרוויח משני העולמות – נהנה מתמונות ייחודיות שמתאימות באופן אישי יותר.

צילום בסגנון תיעודי (דוקומנטרי) – “מפורסמים ליום אחד”

סגנון המאפשר חופשיות מוחלטת מצד הצלם, אשר נמצא ברקע. כמו “פפראצי” מקצועי, עוקב אחר ההתרחשויות לאורך כל היום מצלם, מתעד באין מפריע. הרבה כלות מאוד אוהבות את הסגנון בגלל החופשיות, בלי הכוונה מצד הצלם ולמעשה הזוג כמעט ולא מתעסק במצלמה.

זוגות שמתחברים למצלמה, מרגישים חופשיים אל מול המצלמה מתחברים מאוד. יתרון גדול בסגנון זה, הספונטניות והריגוש הרבה פעמים זוגות מופתעים לראות תמונות ורגעים שנתפסו על ידי הצלם בצורה ספונטנית, מצחיקה ומרגשת.

צילום חתונה אמנותי – “פיקאסו בדרך לחופה”

סגנון אמנותי זה הוא סגנון שיותר תלוי בצלם ופחות בזוג. הצלם ממש מציג את היום הגדול בדרך הייחודית שלו דרך המצלמה. צילום מתוך נקודת מבטו של הצלם על הזוג, האירוע וכל המתרחש באותו היום.

יש כאלה שעושים הכול באופן עצמאי ויש צלמים שמביימים את הכול. בינינו, אם אתם רוצים לדעת אם זה מתאים לכם פשוט תסתכלו על האלבומים של הצלם שימו את “עצמכם באלבום” כדי לדעת אם זה מתאים לכם.

צילום אפּי – “דרמה קווין” (במובן הטוב של הביטוי)

סגנון אפי הוא סגנון דרמטי, מבוים ועוצמתי. הסגנון דורש טכניקות תאורה, צילום ומיומנות גבוהה מצד הצלם.

הכול גדול ודרמטי, תפאורות מפוארות ותאורה מרובה. לזוגות שאוהבים ללכת על ה”סטייל” הייחודי אפילו קצת משוגע ויצירתי עם מחשבה של מ”חוץ לקופסה”. הייחודיות זה שם המשחק בסגנון הזה שמביא אתו הכול ובגדול.

הכי חשוב, שיהיה במזל טוב (:

חזרה לכל הפוסטים
רוצים לשמוע עוד פרטים? הזינו פרטיכם ומיד נחזור אליכם
אנא הזן מספר טלפון תקין

גלו את הצלמים שלנו

צילום אירועים - מאיר פררה
צילום אירועים - מאיר פררה

מאיר

צילום סטילס, ווידאו, אזור גוש דן, שפלה, דרום, דרום עד אשקלון, דרום עד אשדוד

צילום אירועים - אייל  חדי
צילום אירועים - אייל  חדי

אייל

צילום סטילס, אזור גוש דן, דרום, ירושלים, שפלה, שרון, אילת, חיפה והסביבה, צפון עד חדרה

צילום אירועים - איתמר יששכר
צילום אירועים - איתמר יששכר

איתמר

צילום סטילס, אזור שרון, חיפה והסביבה, צפון

צילום אירועים - תומר בן ציון
צילום אירועים - תומר בן ציון

תומר

צילום סטילס, אזור גוש דן, שפלה, שרון, דרום עד אשקלון, צפון עד חדרה, דרום עד אשדוד

צילום אירועים - ‫רוני פוקס‬‎
צילום אירועים - ‫רוני פוקס‬‎

‫רוני

צילום סטילס, אזור גוש דן, צפון, דרום, ירושלים, שפלה, שרון, חיפה והסביבה

צילום אירועים - דותן מאור
צילום אירועים - דותן מאור

דותן

צילום סטילס, אזור גוש דן, דרום, ירושלים, שפלה, שרון, אילת

צילום אירועים - איתי פוגל
צילום אירועים - איתי פוגל

איתי

צילום סטילס, אזור גוש דן, צפון, דרום, ירושלים, שפלה, שרון, אילת, חיפה והסביבה

צילום אירועים - אלעד מימון
צילום אירועים - אלעד מימון

אלעד

צילום סטילס, אזור גוש דן, שפלה, שרון, צפון עד חדרה, דרום עד אשדוד

צילום אירועים - איתמר ט טף
צילום אירועים - איתמר ט טף

איתמר ט

צילום סטילס, אזור גוש דן, שפלה, שרון, ירושלים

צילום אירועים - איגור  קרוטר
צילום אירועים - איגור  קרוטר

איגור

צילום סטילס, אזור גוש דן, שפלה, שרון, צפון, ירושלים, דרום

מתלבטים? רוצים לדבר איתנו?

הזינו מספר ומיד נחזור אליכם

פעם ראשונה?
הרשמו עכשיו לאתר ומצאו את הצלם
המושלם לאירוע שלכם!
הרשמה לאתר

התחברות לאתר